OnePlay

Personvernerklæring

1. Behandling av personopplysninger i appen Oneplay

Når du bruker appen Oneplay vil Radio Metro AS behandle personopplysninger om deg. Nedenfor finner du derfor informasjon om personopplysninger som samles inn, hvorfor vi gjør dette og dine rettigheter knyttet til behandlingen av personopplysningene.

Behandlingsansvarlig for personopplysningene vi behandler er Radio Metro AS ved adm.dir./ansvarlig redaktør Hilde Apneseth. Kontaktinformasjonen til behandlingsansvarlig er:

Adresse: Akersgata 45, 0158 Oslo
E-post: hilde@metrosounds.no
Telefon: 95 22 54 42
Organisasjonsnr.: 959 380 708

Kontakt gjerne behandlingsansvarlig dersom du har spørsmål til vår behandling av dine personopplysninger.

2. Hvorfor samler vi inn personopplysninger og hva slags informasjon samler vi inn

Vi samler inn og bruker dine personopplysninger til ulike formål.

  1. Holde oversikt over hvem som benytter appen Oneplay. Denne behandlingen skjer på grunnlag av avtale med deg.
  2. For å få informasjon om bruk av appen. Disse opplysningene brukes kun til statistikk og i denne statistikken er det ikke mulig å identifisere deg som enkeltperson. Behandlingen skjer på bakgrunn av en interesseavveining. Vi har vurdert denne type behandling som nødvendig for å sikre en hensiktsmessig utvikling og oppdatering av appen for våre brukere
  3. Håndtere avvikling av konkurranser. Denne behandlingen skjer på grunnlag av en interesseavveining mellom dine personverninteresser og RMs interesser i å avvikle konkurransen. Vi gjør oppmerksom på at navnet på vinnerne vil bli lagret i våre systemer. Vi har vurdert denne type behandling som nødvendig for å sikre en hensiktsmessig og god avvikling av våre konkurranser.

Opplysningene som samles inn er navn, kjønn, alder og kontaktinformasjon (herunder e-postadresse).

3. Utlevering av personopplysninger til andre

Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre, med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for slik utlevering. Eksempler på slikt grunnlag vil typisk være en avtale med deg, samtykke eller et lovgrunnlag som pålegger oss å gi ut informasjonen.

Radio Metro AS bruker ikke databehandlere til å samle inn, lagre eller på annen måte behandle personopplysningene på våre vegne. All behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS-området.

4. Lagringstid

Vi lagrer dine personopplysninger hos oss så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for. Alt av personopplysninger vil bli slettet dersom du sletter appen, med mindre vi har plikt til å oppbevare opplysningene etter norsk lov.

Hvis du trekker samtykke til behandling, vil behandlingen som bygger på samtykket opphøre. De personopplysninger du har gitt som vi har bruk for i andre sammenhenger, vil derimot forbli lagret. Se punkt 1 ovenfor.

5. Dine rettigheter når vi behandler personopplysninger om deg

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no

For å ta i bruk dine rettigheter må du sende e-post merket med GDPR til vår behandlingsansvarlig. I e-posten må du forklare hva du ønsker vi skal gjøre og hvorfor du ønsker at vi skal gjøre det. Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen 30 dager

Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg – og ikke noen som gir seg ut for å være deg.

6. Klager

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du klage til Datatilsynet.

Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no

7. Endringer

Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her. Hvis vi har dine kontaktopplysninger vil vi gjøre deg oppmerksom på disse forandringene. Ellers vil oppdatert informasjon alltid finnes lett tilgjengelig via linken i appen.